W trosce o wygodę i bezpieczeństwo korzystania z chodnika, strażnicy miejscy wraz z przedstawicielami Wydziału Zarządzania i Ewidencji Dróg oraz Wydziału Przestrzeni Publicznej i Estetyki Zarządu Dróg Miejskich sprawdzali czy przedsiębiorcy przestrzegają prawa w zakresie utrzymania porządku i zajęcia pasa drogowego. Podobne kontrole odbyły się już wcześniej m.in. na wildeckich i jeżyckich ulicach.

Celem naszych patroli jest nie tylko zapewnienie estetycznego wyglądu chodników, ale też łatwego przejścia nimi, bez przeszkód mogących zagrażać pieszym (zwłaszcza tym z dysfunkcją wzroku lub ruchu). Z tego względu nie pozwalamy na ustawianie tzw. potykaczy z treściami reklamowymi (zakaz nie dotyczy tablic z menu stojących przy lokalach gastronomicznych, w godzinach ich funkcjonowania) i zabiegamy o usuwanie towaru rozłożonego w pasie drogowym. Dbamy o to, by właściciele przyulicznych lokali posiadali niezbędne zgody na zajęcie chodnika, żeby obiekty takie jak reklamy i stoliki umieszczone w przestrzeni publicznej funkcjonowały legalnie.

Większość kontrolowanych przedsiębiorców stosuje się do przepisów i zaleceń. Na 35 kontroli przeprowadzonych na ul. Dąbrowskiego, sześć zakończyło się wystawieniem pouczeń i jedna mandatem. Rezultatem patroli na ulicach św. Marcin, Gwarnej, Ratajczaka, 27 Grudnia i placu Wolności obejmujących 45 punktów był jeden mandat i tylko 3 pouczenia.

O warunkach otrzymania zgody na zajęcie pasa drogowego (m.in. na reklamę, czy handel) można się dowiedzieć więcej na naszej stronie internetowej w zakładce: Zajęcie pasa drogowego.

OS