Do wielu niebezpiecznych dla życia sytuacji dochodzi na łączniku pomiędzy ulicami 28 Czerwca 1956 roku oraz Opolską. Są tam dwa przejazdy kolejowe. Bardzo często tworzą się zatory na jezdni. Zdarzały się, przypadki że samochody zostawały na torach kolejowych i nie mogły z nich zjechać.
Dlatego Miejski Inżynier Ruchu przygotował zmiany w organizacji ruchu, który miały polepszyć sytuacje w rejonie ul. Opolskiej. W wyniku konsultacji z przedstawicielami nowo wybranych rad osiedli Świerczewo oraz Zielony Dębiec zdecydowano jednak o wstrzymaniu wdrożenia i poddanie zaproponowanych zmian ponownej analizie, tak by nowa organizacja ruchu w jak najmniejszym stopniu wpływała negatywnie na przemieszczanie się mieszkańców obu osiedli.
Miejskie jednostki pracują obecnie nad przygotowaniem nowych rozwiązań, które uwzględnią złożoną sytuację ruchową w tym miejscu, względy bezpieczeństwa i uwagi radnych osiedlowych.
W tym miejscu warto również przypomnieć, że Zarząd Dróg Miejskich pracuje nad docelowymi rozwiązaniami w rejonie przejazdów kolejowych na Dębcu. W tegorocznym budżecie miasta zabezpieczona jest kwota 300 tys. złotych na opracowanie koncepcji podziemnych przejść dla pieszych pod torami kolejowymi. Zanim jednak ZDM zleci prace projektowe musimy uzyskać od PKP PLK S.A. warunki dla takiego projektu. Istotne jest również to, że spółka PKP ma zamiar przebudować poznański węzeł kolejowy, również infrastrukturę w rejonie ul. Opolskiej. Stąd konieczność skoordynowania prac, uzgodnienia warunków i założeń obu podmiotów.