- Nowe drogi rowerowe na Grunwaldzie i Wildzie wpisują się w politykę Miasta. Przyspieszamy inwestycje, które pozwolą mieszkańcom dzielnic  znajdujących się na obrzeżach Poznania dojechać rowerem do centrum - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. - O tym, że jest taka potrzeba świadczy wzrastający ruch rowerowy w mieście. Poznaniacy oczekują nowych tras. Dodatkowo w dobie pandemii koronawirusa rower dla wielu ludzi stał się alternatywą poruszania się po mieście. Uwzględniając możliwości finansowe samorządu będziemy starali się realizować kolejne inwestycje. Przed nami jeszcze  trzeci etap drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej - do ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego. Istotne fragmenty dróg rowerowych powstaną także przy okazji przebudowy ronda Rataje - wylicza zastępca prezydenta.

Nowy, liczący ok. 1,5 km, odcinek  traktu dla cyklistów wzdłuż ul. Grunwaldzkiej - od ul. Jugosłowiańskiej do ul. Słonecznej - połączy się z powstałym w ubiegłym roku odcinkiem trasy, prowadzącym do ul. Roosevelta.

- Roboty związane z budową nowego odcinka dobiegają końca. Nawierzchnia bitumiczna jest już ułożona niemal na całej długości. Zasadnicze roboty budowlane na całym nowym odcinku drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej oraz na połączeniu ciągu pieszo-rowerowego z parku Manitiusa z ruchem rowerowym wzdłuż ul. Wyspiańskiego zakończą się poniedziałek, 17 sierpnia. Po ich zakończeniu montowane będzie oznakowanie pionowe i malowane oznakowanie poziome - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Od tygodnia działa już nowa sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych w sąsiedztwie ul. Marszałkowskiej, dzięki której znacznie poprawiło się bezpieczeństwo.

Zgodnie z przyjętym harmonogram prace związane z budową nowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej zakończą się w III kwartale tego roku, a nasadzenia zieleni planowane są w bardziej sprzyjającym przyjmowaniu się roślin okresie - na przełomie października i listopada.

Zaawansowane prace prowadzone są również na ponad kilometrowym odcinku  nowej, dwukierunkowej drogi rowerowej powstającej wzdłuż ul. Dolna Wilda, od ul. św. Jerzego - przez ul. Górna Wilda oraz ul. Półwiejską - do ul. Krakowskiej.

Na odcinku od ul. św. Jerzego do ul. Spychalskiego stanęły już nowe wysięgniki sygnalizacji świetlnej. Gotowa jest już konstrukcja pod masę bitumiczną na drodze rowerowej, równocześnie powstaje nowy chodnik. Od ul. Spychalskiego do ul. Górna Wilda zamontowano nowe słupy oświetleniowe, gotowe są już kanał technologiczny i koryta pod nowe nawierzchnie, dzięki czemu będzie można rozpocząć budowę nowych konstrukcji chodnika i ścieżki rowerowej. Dodatkowo, jezdnia zostanie pokryta nową warstwą ścieralną na całym odcinku od ul. św. Jerzego do ul. Górna Wilda. Tymczasem do końca zbliżają się roboty na odcinku od ul. Królowej Jadwigi do ul. Krakowskiej.

- Do końca sierpnia ukończymy na nim roboty budowlane, a także na skrzyżowaniach ul. Półwiejskiej z ul. Kościuszki i ul. Królowej Jadwigi, oraz ul. Dolna Wilda z ul. św. Jerzego, na których uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna. Obecnie na tym odcinku zamontowano już odwodnienie, zakończono prace związane z nowymi kanałami kablowymi, zamontowano nowe wysięgniki sygnalizacji świetlnej. Trwają prace brukarskie związane z nowym chodnikiem - mówi wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Planowany termin zakończenia tej rozpoczętej w kwietniu inwestycji to IV kwartał 2020 roku.

PIM/ AJ