Sprawniejszy przejazd przez zatłoczone skrzyżowania oraz zwiększenie punktualności autobusów i tramwajów to główne korzyści z zastosowania technologii łączności radiowej pomiędzy pojazdami komunikacji miejskiej, a sterownikami sygnalizacji świetlnej. Rozwiązanie znane z funkcjonującego w centrum miasta systemu ITS pojawia się w kolejnych miejscach w Poznaniu. Od lipca 2017 r. do czerwca 2018 r. ZDM wyposażył w system komunikacji  z pojazdami MPK sygnalizatory w 11 lokalizacjach.

Zmiany wprowadzono między innymi na skrzyżowaniach ul. Hetmańskiej z ul. 28 Czerwca 1956 r., ul. Królowej Jadwigi z ul. Strzelecką, na ul. Grochowskiej i ul. Głogowskiej. Są to z punktu widzenia komunikacji publicznej jedne z ważniejszych miejsc w Poznaniu. Wszędzie tam autobusy i tramwaje traktowane są priorytetowo. Oznacza to, że mogą łatwiej dotrzeć do skrzyżowania i pokonać je w pierwszej kolejności. Dzęki temu autobusy na przykład linii 82 pomiędzy ul. Grunwaldzką, a Bukowską jadą do 13,6% szybciej niż dotąd, a przez skrzyżowanie ul. Grochowskiej i Grunwaldzkiej przejeżdżają w czasie nawet o 62% krótszym.

Umożliwiają to zamontowane we wszystkich pojazdach transportu publicznego urządzenia VDV, czyli radiowe nadajniki, które komunikują się ze sterownikami sygnalizatorów, informując je o odległości pojazdu od skrzyżowania i czasie zbliżania się do niego. Program kontrolujący  może w takiej sytuacji wydłużyć nadawanie sygnału zielonego dla kierunku, z którego nadjeżdża autobus lub tramwaj, bądź przyspieszyć zmianę ze światła czerwonego na zielone. Tego typu sytuacje najłatwiej zaobserwować na ulicach z wyznaczonymi buspasami, jak Droga Dębińska. W miejscach, gdzie buspasów nie ma, na wykryciu przez sygnalizator autobusu korzystają również inni kierowcy, którzy mogą dzięki temu szybciej przejechać przez skrzyżowanie.

W podobny sposób korygowane jest działanie kolejnych sygnalizatorów w Poznaniu. Do końca tego roku autobusy przejadą szybciej przez 11 skrzyżowań, między innymi al. Solidarności z ul. Mieszka I, ul. Serbskiej z ul. Wilczak, ul. Głogowskiej z ul. Ściegiennego czy też ul. Grunwaldzkiej z ul. Bułgarską. Natomiast tramwaje zyskają łatwiejszy przejazd przez ul. Garbary przy Placu Bernardyńskim oraz skrzyżowania: ul. Kórnickiej z ul. Piotrowo, ul. Jana Pawła II z ul. Kórnicką i ul. Jana Pawła II z ul. Abp Baraniaka.