Zgodnie z zapowiedziami spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie w poniedziałek (20 kwietnia) rozpocznie się układanie wierzchniej warstwy jezdni na remontowanych fragmentach. We wtorek i środę (21 i 22 kwietnia) wyłączona z ruchu będzie południowa nitka ul. Żegrze na odcinku od ul. Kurlandzkiej do ul. Bobrzańskiej, a kierowcy zostaną poprowadzeni objazdem.

Na poniedziałek i wtorek drogowcy zaplanowali układanie nawierzchni na północnej jezdni ul. Chartowo, od ul. Piaśnickiej do ul. Wiatracznej. Roboty będą obywać się najpierw na jednym, później na drugim pasie jezdni, bez zamknięcia dla pojazdów remontowanego odcinka. Do dyspozycji kierowców będzie zawsze jeden pas ruchu, na którym akurat nie będą prowadzone prace. 

Po ułożeniu nawierzchni na ul. Chartowo, najprawdpodobniej już we wtorek, drogowcy przeniosą się na południową nitkę ul. Żegrze. Ze względu na możliwość zorganizowania objazdu do ul. Chartowo przez ul. Inflancką i Bobrzańską, odcinek od ul. Kurlandzkiej do ul. Bobrzańskiej zostanie zamknięty dla ruchu, a nawierzchnia będzie układana na obu jego pasach jednocześnie. Zaplanowano, że prace i obowiązywanie objazdu zakończą się w środę, 22 kwietnia.

Po ułożeniu nawierzchni drogowcom pozostanie jeszcze wymalowanie oznakowania na wyremontowanych jezdniach i zagospodarowanie zieleni. Prace te nie będą już generowały utrudnień dla ruchu. 

Prace związane z wymianą nawierzchni na ul. Żegrze i Chartowo, na odcinku od ul. Piaśnickiej do Kurlandzkiej, rozpoczęły się w październiku, po zakończeniu modernizacji trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj. Układanie nawierzchni bitumicznej, które jest ostatnim elementem robót przewidzianych w harmonogramie, wymaga odpowiednich warunków pogodowych. To dlatego zaplanowano je na okres bardziej pod tym względem sprzyjający pracom, po przerwie zimowej. Nowa nawierzchnia poprawi komfort podróżowania i zabezpieczy jezdnię przed przyspieszoną degradacją.

Przepraszamy za niedogodności związane z realizacją inwestycji. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.

PIM