Niedostępny będzie przejazd ul. Wagrowską pod wiaduktem, czyli na odcinku pomiędzy małymi rondami po obu stronach ul. Hetmańskiej. Objazd zalecany jest pozostałym odcinkiem ul. Wagrowskiej, tj. na rondzie po stronie nowych osiedli należy skręcić w lewo i jechać wzdłuż ul. Hetmańskiej. Wyjazd w stronę ronda Żegrze możliwy będzie przy parkingu typu Park&Ride, natomiast do ronda Starołęka można dojechać ul. Wagrowską i następnie Starołęcką. Prosimy o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie.
Modernizacja podpór wiaduktu rozpoczęła się we wrześniu bieżącego roku. Inwestycja jest konieczna ze względu na ich stan techniczny, głównie znaczny stopień skorodowania betonu i stali zbrojeniowej.
- Obecnie prace prowadzone są pod północną częścią wiaduktu. Zadanie wymaga zastosowania tymczasowych podpór, pierwsze już zostały zamontowane i umożliwiły rozbiórkę części starych filarów. Wykonawca inwestycji stopniowo będzie remontował kolejne podpory. Prace widać również na górze wiaduktu, tj. na ul. Hetmańskiej – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Przypominamy, że przejazd ul. Hetmańską po wiadukcie jest możliwy w obu kierunkach tylko jezdnią południową. Po wykonaniu robót przy podporach północnej części, przejmie ona cały ruch i prace przeniosą się analogicznie na nitkę południową.
Trwająca modernizacja jest konieczna, co wykazała ekspertyza techniczna stanu podpór i dźwigarów głównych wiaduktu opracowana w 2022 r. W wypadku zaniechania naprawy podpór, nośność wiaduktu uległaby w ciągu kilku lat obniżeniu poniżej dopuszczalnego poziomu. Remont jest niezbędny i obejmuje wszystkie konieczne prace wraz z wymianą dylatacji.
PIM