Jak informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie zakończono większość robót ziemnych, w tym budowę całego nasypu pętli, przebudowę sieci cieplnej i remont kanalizacji deszczowej, trwa budowa jezdni, ułożono już ok. ¾ zaplanowanego torowiska tramwajowego.

- Do ułożenia została już niewielka część torowiska. Tory ułożono już na całej powstającej pętli, na której widoczne są też fundamenty oraz ściany budynku ekspedycji. Stąd służby MPK będą nadzorowały ruch, a kierowcy i motorniczy uzyskają w nim zaplecze socjalne –  mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Trwają prace związane z podziemną infrastrukturą. Przebudowywana jest sieć sanitarna na głębokości 7 metrów, zbudowano większość zaplanowanego wodociągu, trwa budowa infrastruktury energetycznej, telekomunikacyjnej oraz trakcyjnej.

W trakcie prowadzonych robót piesi i rowerzyści mogą korzystać z ciągu pieszo-rowerowego, łączącego istniejącą drogę wewnętrzną, stanowiącą dojazd do ul. Obodrzyckiej oraz oddany do użytku wcześniej odcinek za pętlą i nowy fragment ul. Unii Lubelskiej na wysokości przyszłej pętli.  

Jeśli warunki pogodowe będą – jak dotychczas – sprzyjać prowadzeniu robót, do końca lutego powinien być gotowy chodnik od ronda Żegrze do nowo wybudowanego ciągu pieszo-rowerowego, co ułatwi dojście do ronda od strony osiedla mieszkaniowego.

Rozpoczęte w lipcu ubiegłego roku prace w ramach  rozbudowy ul. Unii Lubelskiej na odcinku od ronda Żegrze do nowoprojektowanej pętli tramwajowo-autobusowej oraz na odcinku istniejącego układu drogowego w obrębie ulic Falistej i Obodrzyckiej mają zakończyć się pod koniec tego roku. Najważniejszym efektem tej inwestycji będzie doprowadzenie trasy tramwajowej do nowej pętli. Dzięki temu osiedla przy ul. Falistej oraz Unii Lubelskiej zostaną lepiej skomunikowane z resztą miasta i więcej osób będzie mogło korzystać z transportu publicznego. Za sprawą realizacji tego projektu zwiększy się również atrakcyjność terenów inwestycyjnych w tym rejonie.

Inwestycja jest częścią projektu „Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka - os. Lecha - rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej”. Uzyskał on dotację z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

PIM