Jednostki pomocnicze będą miały do swojej dyspozycji 80 mln zł na budowę nowych dróg oraz 20 mln zł na remonty ulic (rocznie do wydania 4 mln zł) na lata 2025-2029. 

To znaczny wzrost w porównaniu do lat 2020-2024. Wtedy rady osiedli dysponowały 50 mln zł na budowę oraz ponad 12 mln zł na remonty dróg. 

Pieniądze na budowę dróg lokalnych trafią do 16 osiedli peryferyjnych, gdzie część ulic nie jest utwardzonych. Dzięki temu zmniejszają się różnice w infrastrukturze drogowej pomiędzy obrzeżami Poznania a osiedlami położonymi w centrum.

W minionych latach ze środków na budowę dróg lokalnych wykonano między innymi: ul. Kunickiego (od ul. Kwiatkowskiego do ul. Rejewskiego), Kaczmarka, Krynicką (od ul. Zakopiańskiej do Czorsztyńskiej),  Kościańską (od Bojanowskiej do Obrzańskiej), Rozwadowską (od ul. Starołęckiej do ul. Staszowskiej), Mleczową, Glinienko, Rubinową, Modrzejewskiej czy odcinek ul. Sierpowej.

JZ/UMP