We wrześniu tego roku zmieniło się w Polsce prawo, które umożliwiło samorządom zmianę wysokości opłaty dodatkowej w SPP do 10% minimalnego wynagrodzenia, czyli do kwoty 225 zł.

Dotychczas pozostawienie samochodu w Strefie Płatnego Parkowania bez zakupu biletu wiązało się z niską opłatą dodatkową (karą). Około 500 kierowców dziennie zostawiało samochody w SPP i nie kupowało biletów za parkowanie. Wyższe stawki zapobiegną unikaniu opłat i spowodują wzrost zakupu biletów parkingowych. Przyczynią się również do zwiększenia rotacji pojazdów w strefie.

Zwiększona kwota opłaty dodatkoej za nieuczciwe parkowanie wyrówna dotychczasową dysproporcję pomiędzy opłatą za brak biletu w komunikacji miejskiej 280 zł (do 7 dni 140 zł) i w SPP. Dotychczas było to 50 zł, a po wejściu w życie uchwały - 200 zł. Taką samą kwotą zostaną obciążeni kierowcy, którzy nie dokonają płatności w parkometrze lub przez aplikację, jak i ci, którzy przekroczą czas parkowania.

Wpływy ze Strefy Płatnego Parkowania przeznaczane są na poprawę infrastruktury. Dzięki nim remontowane są chodniki i ulice oraz nasadzana jest zieleń.